Alla inlägg under februari 2011

Av Madelen - 26 februari 2011 22:16

   Här är en bild från förra veckan tror jag. Ska ta nya bilder någon dag. NI måste ju bara se hennes nya pyjamas :-D den är så fiiiiiiiiiin. Och sen var det ju en bild på vagnen också, haha! :-D

Av Madelen - 26 februari 2011 21:51

Ikväll har det inte hänt så mycket. Vi har mest pratat och druckit kaffe, helt normalt för mig :-) Ebba somnade vid 19- tiden ungefär, hon var jätte trött. Stephen har inte kommit hem ännu. 


Idag så har vi umgåtts med Ulla och Alvin. Dom kom hit och vi färgade Ullas hår, och det blev bra. Sedan drack vi kaffe och kollade lite  på datorn och så, sedan gav vi oss iväg för att käka på Myntgrillen, haha! Det var inte så gott. Tog en tugga och den smakade helt okej, men efter ett par tuggor så fick jag en konstig kebabbit som inte vad färdiglagad, det var som gummi. 


Flisan har småätit tammefan hela dagen, då är man bankrutt! haha, nejdå. Och ah, det var väl en förkortning om våran dag! :-D


Känner att jag börjar sakna skolan, visade till och med Flisan ett arbete som jag har gjort. Ett tydligt tecken på att jag saknar skolan helt enkelt. Men nu är det en veckas lov, SEN JÄVLAR! :-D 

Av Madelen - 26 februari 2011 10:11

Igår kom Flisan hit och ska vara här hela helgen, super mysigt! 

Ulla och Alvin tillbringade kvällen här igår, det var meningen att vi skulle färga hennes hår men det blev inte så. Vi åt mycket gott, godis och chips med mera. Vi kollade även på Big brother, första avsnittet jag kollade på. 


Vad som händer idag vet vi väl inte riktigt. Vi ska färga Ullas hår, det är de enda som är planerat. Nej jag vet inte vad jag ska skriva, hejdå! 

Av Madelen - 25 februari 2011 13:00

Igår kväll blev det ett klick från ellos. Jag betällde tröjor till Prinsessan eftersom hon har så dåligt med tröjor.Men det blev dock lite mera, som t.ex idrottskläder till mig + skor och sen fick hela familjen nya badkläder och sen blev det två filmer :-) så himla roligt!


Inatt har Engla sovit hos oss, det var super mysigt. Det första hon ville göra när vi kom hem var att plocka och städa, helt otroligt! :-) Sen så hjälptes vi åt att städa och sedan tände vi ljus. Sedan drog vi hem till Ulla och Alvin för att dricka lite kaffe, som jag dock tog med mig i en termos. Haha! Det var en förkortning på våran kväll. 


Idag så börjdade dagen med att mobilen ringer vid 8- snåret och då var det Ulla i andra änden och hon frågade om Alvin fick vara här hos oss medan hon körde bil, och självklart fick han det. Dom hade försovit sig, hon hade tio minuter på sig och då skulle Alvin egentligen till förskolan först, men då fick han komma till oss istället :-) Det var så trevligt!


Just nu sitter jag och Engla i soffan och kollar på Pippi medan Ebba springer runt på golvet och småkollar på Pippi :-) ROLIGT! Och min sambo ligger och sover, fast han skulle behöva gå upp. Men han är så svårväckt så jag orkar inte just nu, har för en stund sedan vart inne hos honom för att väcka honom, men då började han att prata massa gojja! Haha Och så har jag bryggt en kanna kaffe, fiiiiint! Var tvungen att gå till ICA för att handla, kaffet stog först på lappen, men juste jag hade ingen lapp men kaffe var den enda jag tänkte på men självklart blev det lite mera än vad jag hade tänkt. Men det var inge onödigt faktiskt :-) 


Nu skall jag ta och ringa min pappa, han kanske svarar denna gång :-) vem vet?!

Av Madelen - 24 februari 2011 09:05

Min hosta vill inte ge med sig, jag vet inte vad det är för fel?! Jag har vaknat flera gånger inatt av att jag har hostat som en tok, jag har till och med träningsvärk i magen för att jag har hostat så mycket. Då är det illa!! 


Idag ska vi hem till min mamma och fika lite, en sjuk familj åker till en annan sjuk familj :-) lika bra!! Vad jag ska göra mer idag är ännu inte planerat, jag ska väl städa. Det behövs göras varje dag!! Ebba ligger just nu och sover, hon somnade efter många men, hon ville vara vaken men hon var dyng trött så jag lät henne skrika tills hon gav upp, det är de enda som fungerar på henne. Det låter kanske värre än vad det egentligen är, men Ebba får skrika tills hon ger upp. Så länge jag vet att hon är torr  i blöjan och att hon inte är hungrig, då får och ligga och skrika. Fast efter ett par minuter så går jag in till henne, ger henne nappen och snutten och sen går jag ut igen, ETT MÅSTE! 


Imorgon kommer min lillasyster hit och ska vara här hela helgen, det ska bli roligt! :-) Få se vad vi ska hitta på då. Sen ska jag, Emmelie, Angelica träffas någon dag i helgen, och det ska också bli roligt :-) Medan jag drar hit massa folk så ska min älskade sambo hjälpa min syster och hennes sambo att flytta, glad jag slipper även denna gång :-) Förra gången dom flyttade så hjälpte jag inte till, då tog jag hand om Ebba och pojkarna och gången före det så fick jag inte bära någonting eftersom jag var gravid :-) haha!! Skönt att inte behöva passa pojkarna, för dom är dryga, dom ska vara på allt och trimma upp varandra och sen förstår dom inte att man måste vara försiktig med de mindre, Ebba med andra ord. Men dom är barn, så är det ju. Men ibland får jag kli på dom när dom inte lyssnar och även när dom bråkar och så vidare. Denna helg kommer i alla fall bli kanon bra! :-)

Av Madelen - 23 februari 2011 22:47

Av Madelen - 23 februari 2011 22:24

Det är mycket om cirkulerar i mitt huvud just nu. Jag tänker mycket på skolan, för mycket om jag ska vara ärlig. Jag är inte ofta i skolan, men jag lämnar in uppgifterna som jag ska men hamnar dock efter med prov. Just nu känns det som att jag inte alls kommer klara av skolan, min högsta önskan. Det är både svårt och jobbigt att komma iväg till skolan, med tanke på att Ebba inte har dagisplats än och sen är min sambo mellan två jobb så blir det jobbigare. Det skulle underlätta så mycket om man bodde i Fagersta med tanke på att jag pluggar där. Jag skulle gärna vilja flytta dit, men bara för att komma närmare skolan. Men samtidigt vill jag bo kvar i Norberg, men jag kan tänka mig att flytta till Fagersta och kanske om några år flytta tillbaka då jag har gått klart skolan, men min sambo trivs så bra här i Norberg. 


En utbildning är viktigt, visserligen så kan man gå på utbildningar men inte gå på gymnasiet men jag vill stå på balkongen om 1½ år typ, JAG VILL. Men frågan är om jag kommer att orka eftersom det är så jobbigt JUST nu. För jag har hög frånvaro och det kan i sig leda till avstängning, och det vill jag verkligen inte, 


Min lösning som jag tycker verkar rimligast är: flytta till Fagersta och hoppas på att min sambo få ett jobb, och sen att Ebba får dagisplats så jag kommer iväg till skolan. För när jag väl är i skolan så vill jag knappt hem igen för att det känns så bra att vara där och det kan ju bero på att jag så sällan är där. 


Sen är jag över 20år, och får därför betala mitt egna busskort på 700kr/månaden och dessa pengar finns inte varje månad om vi ska ha mat på bordet osv. och hjälp av soc får vi inte eftersom mina föräldrar "är" betalningsskyldiga. Jag är inte hundra på om dom är det, men soc säger det så man får väl lita på dom då. 


Vet inte alls hur detta kommer att sluta :-/ hoppas på det bästa!


Från en sak till en annan.

Jag satt och kollade mina uppdateringar på facebook idag för att kolla om jag skrev på min status mer då jag var mammaledig än vad jag gör nu. På den tiden jag var hemma och mammaledig kunde jag uppdatera flera gånger per dag, och nu uppdaterar jag den då jag känner för det och det kan vara kanske 5 gånger impnaden men ibland fler gånger, men jag skriver inte på facebook så ofta, jag kan länka min blogg lite då och då, men det är bara för att få kommentarer (men sällan jag får det). Jag saknar tiden som mammaledig, då var ingenting jobbigt. Och sen upptäckte jag att jag skrev då när jag städade, alltså VARJE gång :-P Och sen om vi skulle till mamma eller något annat, jag skrev ALLT på facebook. Jag kanske ska göra det igen, men hallå? Jag skrev till och med när jag skulle gå och lägga mig :-P haha! Som om någon bryr sig om när jag går och lägger mig på kvällarna? Nej jag tror inte det faktiskt :-P haha!


Men här på bloggen så är det inte alls samma sak som att skriva "nu ska jag ta och städa" eller någotning annat. För på bloggen skriver jag ALLT, men inte på facebook längre. Undra varför egentligen!?! :-P Jaja, men nu ska jag fixa lite musik till min spotify :-D

Av Madelen - 22 februari 2011 18:42

Idag har jag gjort en massa saker som t.ex gått iväg med återvinnings skräp, vart och handlat, städat hemmet lite granna, gått ner med allt skit till förrådet. Allt detta har jag gjort för att inte jag skulle röka. Men jag måste erkänna att jag har rökt en cigg på hela dagen. Det är en bra början tycker jag :-) Och sen har jag och Ebba vart hos mamma och Thomas, vi fikade lite och drack kaffe. Ebba fick vara på Englas rum och leka med hennes leksaker, det var en höjdare för henne :-) Sen kom vi hem och då åt vi kvällsmat och sedan fick Ebba gå och lägga sig. 


För mig så är morgon ciggen viktig, men idag så lekte jag med Ebba istället för att röka morgonciggen. Jag fick inte ens huvudvärk, konstigt nog. Jag är stolt över mig själv som har rökt så lite. Det gäller bara att vara sysselsatt den första dagen, men jag tog några bloss på eftermiddagen/kvällen, men det känns okej! Jag behöver inte röka, det har jag märkt idag. Även fast jag rökt en cigg sammanlagt idag så tycker jag att jag är nära MÅLET, imorgon kör jag samma bana men DOCK så ska jag försöka att inte ha fullt upp för att se hur det går. Jag vill ju till skolan imorgon och då blir det inge röka, men frågan är om jag kommer iväg på grund av min hosta, men det hoppas jag! 


Prinsessan ligger och sover redan, lade henne strax innan kl 18.00 för att hon inte sovit middag. Känner att jag också skulle kunna gå och lägga mig, skulle vara så skönt :-) Men jag måste dricka mitt kvällskaffe först, och det håller jag på med. Men tror inte att jag sover hela natten om jag går och lägger mig nu, jag väntar i alla fall till 20.00 -  TIDIGAST. 


Nu ska jag kolla vidare åp Keno :-P Tur att det slutar snart för jag hatar Keno, väntar på att 2½ män ska börja - OCH NU BÖRJAR DET!



Ovido - Quiz & Flashcards