Alla inlägg under april 2011

Av Madelen - 25 april 2011 09:47

Cissi: Haha, ja det är jobbigt det. Ebba vaknar runt halv 7 och som längst har hon sovit till 9 kanske. Men hon sover en gång på förmiddagen, beroende på när hon steg upp på mogonen sedan sover hon en gång till på eftermiddagen innan klockan 15 helst. 


Hon sov jätte bra när hon var bebis men nu har det inte blivit så bra. Ibland vaknar hon på natten och ibland sover hon hela natten, det är olika från natt till natt. Men jag ska inte klaga för vi har det nog bra fast att hon kan vakna och vilja sova mellan oss. Finns ju dom som inte får sova alls. 


Hoppas du fick svar på din kommenatr :-)

Av Madelen - 23 april 2011 11:24

Lysande väder ute - inte ett moln så långt ögat kan nå, inne en droppe regn på flera dar´.  haha


Idag ska vi hem till mamma och Thomas och käka, Ebba ska väl få leka med Engla och då blir det att gå en promenad runt kvarteret :-) Själv måste jag plugga matte både A och B sen ska jag även hjälpa min syster med lite medicin och annat för att vara snäll. Blir även att äta påskmat där lite senare idag, gott! :-D Snart ska jag packa skötväskan och då ska kameran ner


Nu på morgonen har jag städat i alla rum UTOM sovrummet. Varför jag ej har städat där är för att både Ebba och Stephen ligger där inne och sover. Sen hoppade jag in i duschen medan dom sover - skönt och nu sitter jag här som varje mogon/förmiddag :-P Haha


Jag ska skriva ett inlägg om gårdagen då vi var  i Dalarna och firade gammel farmor i efterskott. Men jag väntar på att få bilder bara :-)

Av Madelen - 21 april 2011 20:10

Idag har jag, Ulla, Flisan oc Alvin tillbringat våran dag i Ludvika. På dit vägen stannade vi i Söderbärke och tog en pause vid kiosken och sedan drig vi vidare till Nisses. På Nisses finns det ju hur mycket fint som helst, ville ha de mesta men jag köpte bara ett köksset åt Ebba för en liten slant :-) Sedan blev det DOLLAR som var så efterlängtad. Väl inne på Dollar så visste jag inte vad jag skulle titta på, men jag köpte ett par saker - nästan bara bra saker men självklart kunde jag inte låta bli att köpa godis. Haha! Jag köpte ostbågar till de andra i min familj. 


Våran dag har vart helt underbar och självklart blev dte lunch på doken, vad annars? :-) 
Vii har haft det så trevligt idag. Inte nog med att min dag har vart på topp så har Ebba så bra farföräldrar som ska ha Ebba inatt :-) 


Och idag fick jag ett sms om att Ebbas nya skor har kommit, Stephen skulle ha hämtat ut dom men han glömde nog bort det, så imorgon innan vi åker mot Dalarna så ska vi hänta ut det :-) Hon kommer bli så fin min lilla prinsessa. Blev het galen inne på Lindex och Kapphal - det fanns MASSOR men jag berättade och visade Flisan vad Ebba ville ha ;-) Haha! 


- En liten Ebba som speglar sig i pappas trikå :-D haha


Imorgon blir det en sväng till Dalarna för att fira min gammel farmor somför någon dag sedan fyllde 86år. Sedan ska vi träffa resten av alla i släkten, det ska bli så roligt :-) Undra vad Ebba ska ha för fint på sig då. Det återstår att se imorgon.


Nu ska jag kolla vidare på TV, sedan blir det plugga matte och efter det blir det ännu mer TV och sen blir det nog sova - eller jag vet inte! :-D 

Av Madelen - 21 april 2011 19:47

Cissi: Åh vad roligt :-)! Ja jag tror Ebba och bebisen blir treämmingar :-) Åh jag är så glad för eran skull. Puss


Emma: Ja Ebba tycker jätte mycket om att bada, hihi! 

Tack :-) Puss och Kram

Av Madelen - 20 april 2011 17:47

 


 

       

   

   

   

 

Av Madelen - 20 april 2011 17:35

Jag råkade hitta ännu fler bilder från igår :-)


   

   

   

 

   

Tillsist - en bild på en nyvaken Ebba


 

Av Madelen - 20 april 2011 15:40

 

     

Tröjan: Åhlens "parvel" storlek 86

Leggings: Åhlens "parvel" storlek 86

Kalasbyxor: H&M storlek 80

Av Madelen - 20 april 2011 15:11

IGÅR hade vi, jag Flisan Ebba Ulla och Alvin picknick utanför Ulla i lekparken hos henne. Det var mysigt men också drygt eftersom Ebba skulle vara både högt och lågt. Ulla hade bakat cup cakes till våran picknick och jag stod för kaffet. Dock var det bara jag som drack för varken Flisan eller Ulla drack speciellt mycket av kaffet i sina plastmuggar :-) Jag glömde inte kameran men det blev inte så många bilder tagna som jag kanske fick er att tro när jag skrev det i senaste inlägget. 


   

   

   

 

 

Nu har ni några bilder från gårdagen. Nu får ni också ta del av våran picknick, av bilderna :-)

Ovido - Quiz & Flashcards