Alla inlägg under maj 2011

Av Madelen - 31 maj 2011 16:32

Hejhej!


Nu har jag och Ebba precis kommit in från lekparken. Vi gick ut och lekte med Sandra och Melvin en stund. När vi gick ut så var det inte så varmt så vi hade båda tjocktröjor på oss. Jag ångrade mig ganska snabbt då det blev så varmt att min tröja fastnade på min rygg. Efter vi hade vart ute en stund så blev Ebba så gnällig och hon hade andningsupphåll så jag skyndade mig in med henne så att hon skulle få dricka lite. Efter hon drack vatten så var hon fortfarande ledsen och verkade ha svårt att andas. Jag fick panik och visste inte alls vad som kunde vara fel. Jag gjorde en flaska välling och trodde att det skulle bli bättre men det blev inte bättre. DÅ slog det mig att hon ville ha en ny blöja och gissa om jag fick dåligt samvete då jag märkte att hon hade både bajsat och att hon var jätte röd i hela underredet. Usch vad jag känner mig som en oansvarig mamma, men det är ju naturligt att man blir röd. Men det gjorde så ont i mig då hon skrek som om jag slog henne för att hon skulle få en ny blöja och jag lovar er att jag använde en hel tub med salva och då skrek hon ännu mer, men som tur är så blir det bättre för jag har världens bästa salva till henne. 


Efter jag hade satt på henne en ny blöja så tog hon sin snutte och tutte och lade sig på soffan och vilade. Så nu sover hon, kanske inte det bästa men hon ska få sova en stund eftersom hon bara har sovit en timme idag. Ebba, mamma&pappa älskar dig <3


Inte nog med detta så följde Ebba med mig till skolan idag. Det gick otroligt bra trots att hon sprang runt och skrek då vi lyssnade på föreläsning. Det var även en liten Wima med i klassen idag så dom sysselsatte varandra. Imorse så mötte Lena och Wilma upp oss och nästa direkt så tog Wilma tag i Ebbas hand för att vi skulle gå, hur sött som helst :-) hihi. Synd nog hade jag ingen kamera men Lena har bilder på prinsessorna på sin mobil, hon kanske kan lägga in dom på burken och skicka dom till mig, jag vet inte. 


Våran dag har vart jätte bra. Hon har vart glad hela dagen. Det var bara för en stund sen som hon blev ledsen men det är förstårligt. Nu ska jag sysselsätta mig med någonting annat. 


Här är en bild på mig när jag väntar Ebba. Bilden är tagen på nyårsafton 2009. Snacka om att jag var stor :-O



  

Den här bilden är tagen 30 april 2010, så liten hon var :-) Mamma älskar dig Prinsessan <3



 

Här är en bild på mig och Stephen sommaren 2008 :-) Jag älskar dig <3




























Av Madelen - 30 maj 2011 19:18

Hejhej!


Nu var det en vecka sedan jag skrev ungefär, känner att jag inte har haft tid. Nu har jag ingenting mer att göra i skolan så nu kanske uppdateringen kan bli bättre igen. 


Det har inte hänt så mycket under denna tid som jag inte har hållit er uppdterade, igår fyllde jag år och fick jätte fina presenter och fint besök :-). Ebba är lika surig som vanligt och lika energisk som innan. 

Just nu är vi hemma hos syrran medan hon med familj är i Göteborg. Så vi passar deras hem och husdjuret som dom har. 


Och på tal om vädret så tycker jag att det kan sluta blåsa så mycket och bli soligt som för någon vecka seda, men synd nog kan inte jag bestämma det - men om jag kunde så skulle jag göra det finare. 


Idag har jag gjort sista grejen i skolan tillsammans med Carro  och det kändes så skönt att få det gjort efter många men och men. Men nu är det klart :-D

Idag fyller även min lilla syster 18år - hon är glad för nu får hon handla allt på ICA och såna butiker :-P haha!


Nu ska jag försöka natta Ebba. Ha det bra alla läsare. 


Jag skulle bli glad om jag fick kommentarer när jag äntligen har uppdaterat med ett tråkigt och ointresant blogginlägg :-)



Av Madelen - 21 maj 2011 22:47

Jag var tvungen att ställa klockan imorse eftersom jag skulle vara vid hembygdsgården för att det var Alla Barnens Dag. Självklart fick jag stå och grilla korv från 11-15, snacka om att det var varmt men som tur var så var det flera där också så allt gick kanon. Men visst var det jobbigt men det var som det var. Mycket folk var det också, i alla fall vid krovgrillningen :-) Har inget mer att säga om denna dag mer än att den var lyckad som de flesta andra dagarna. Varmt och svettigt framförallt. 


Nu ska jag plugga vidare, jag har en fullspäckad skolvecka framför mig :-) Hejdå!


SJälvklart var Ebba på Alla Barnens Dag, men jag var inte med henne utan hon var med sina kusiner, moster och farmor - det gick lika bra! :-)

Av Madelen - 20 maj 2011 08:01

BILDBOMB ;-)



     

     

  Jävla enter att inte fungera!!!!!! Jaja, bara gilla läget. Okej, ENTER. Dessa bilder vet jag inte när de är tagna men det var någon dag som jag, Ebba och Engla var ute och lekte. Mycket roligt hade vi. ENTER. Kanske skriver mer imorgon eller så, beror på för jag ska vara på alla barnens dag i Fagersta från morgon till eftermiddag/kväll. ENTER. Ha det så bra! Hejdå






















Av Madelen - 15 maj 2011 14:37

  Nu har mitt långa hår försvunnit :-) Det känns skönt, men ovant eftersom jag hade ganska långt hår innan jag gav syrran lov att sätta saxen i mitt hår. Men jag är nöjd som fan :-D


   På den här bilden ser man lite av mitt gamla hår. Det är långt på bilden och då har jag till och med toffs :-) 



Att klippa sig är att få en ny peruk. Jag känner att mitt hår är helt nytt :-) Jag är jätte nöjd med håret :-D

Av Madelen - 15 maj 2011 11:18

Igår tillät jag syrran att sätta saxen i mitt hår. Hon klippte en frilla på mig och det blev skit bra! :-D Jag är jätte nöjd. Bild på frillan kommer en annan dag! 


Igår sa jag till Syrran och Krille att jag ville ha sovmorgon idag. Visserligen fick jag sova till kl 9, men då hade syrran gått upp med barnen en halvtimme innan jag gick upp och barnen hade haft mycket roligt innan vi vuxna gick upp. Wille och Ebba hade låst in sig på toaletten och käkat godis som stod framme sen igår kväll. Jäkla bus ungar :-)

Av Madelen - 12 maj 2011 09:36

Igår var vi hemma hos mamma och dom hela dagen - vi var ute och lekte och fikade och killarna fixade med poolen. Det är så tråkigt att vara hemma när det är så varmt för jag vet att  jag aldrig skulle gå ut med Ebba på gården. Men men ... Dagen igår var kanon!


Idag blir jag hemma från skolan, tråkigt men det enda alternativet :-( Fan vad jag vill ha dagisplats NU! Orkar inte skriva mer nu!!!

Av Madelen - 10 maj 2011 21:50

Jahapp då skiver man igen då :-)

I Söndagsnatt sov jag och Ebba hemma hos mina svärföräldrar för att Stephen var i Västerås över natten.

På måndagen var jag i skolan och började måndagsmorgonen med en Brinellrunda på idrotten och det känndes kanon bra, att springa så där var inte alls så jobbigt som jag hade förväntat mig, för första gången gick jag runt - då var jag gravid om man kan skylla på det. Läraren tog tid och så taskig tid fick jag inte, jag är nöjd eftersom jag aldrig har tränat i hela mitt liv, tränat på riktigt och sedan fick jag Ebba och då har det vara blivit ett par promenader några dagar i veckan typ. Men men, jag är nöjd med den insatsen :-)


När jag kom hem till mina sväföräldrar efter en skoldag så tog det inte många minuter innan jag tog med mig Ebba i vagnen och gick upp till min syster som bor en lagom bit ifrån dem. Seda var vi där och Ebba lekte med kusinerna och en flicka. Sedan gick vi hem till sväföräldrarna igen och åt mat, och Ebba var så gnällig för hon hade inte sovit någotning under eftermiddagen och då gick jag en liten promenad med både Ebba och hunden :-) Så på måndagen var jag ganska hurtig trots allt :-) På kvällen kom Stephen och hämtade oss, och det var så skönt att komma hem till ett lagomt rent hem :-)


Idag trodde jag att vi hade sovmorgon som vanligt, men icke! En klasskompis skrev sms till ig kvart över 8 att vi hade nationellt prov kl halv 9, så jag hade drygt en kvart på mig att ta mig till fagersta från norberg. Så fort jag fick veta att jag hade nationellt prov så skrev jag till svärmor och sa att jag började kl halv 9. Hon åkte hit så hon var här runt halv 9 och i fagersta var vi ungefär vid kvart till tio i 9 och när jag då ska gå till salen där vi ska vara så möter jag hela klassen och då får jag höra att det inte kom någon lärare så det blev inget nationellt prov. Men vi får göra det på torsdag istället, lika bra! :-)

Sedan hade vi alla lektioner som vi skulle, och för de mesta fick vi sitta ute och arbeta, så skönt. Efter skolan så ville jag inte hem för då skulle vi bara suttit inne så vi åkte till mamma och tillbringade eftermiddagen/kvällen där - och givetvis fick vi med oss en unge hem - Olle denna gång. Som tur är så är jag ledig imorgon (Studiedag) så jag går och lämnar Olle och sedan får vi se om jag går till mamma direkt eller om jag går hem igen :-) hihi.


Att ha studiedag imorgon ska bli så skönt. Jag ska passa på att plugga och vara duktig :-)


 


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards