Alla inlägg under juni 2011

Av Madelen - 28 juni 2011 20:01

Hejhej!


Våran dag har varit kanonbra. Vi har bakat, städat, vart och handlat, haft främmande, vart ute och lekt, lekt inne, badat, sagt hejdå till Flisan, ätit kvällsfika och nu sover Ebba :-) Nu när jag sitter vaken helt själv ska jag dricka kaffe och vänta på att pappa ringer (om han kan). 


Tänkte att jag som i vanlig ordning ska sitta på nätet och kolla inredning och vad jag vill ha till vårat hem - som jag dock ska hålla tyst om ;-) 

Småkollar på SOS Gute,ett bra program :-)


 min älskade Prinsessa <3


nu ska jag drömma mig bort och njuta av mitt kaffe och vänta på att pappa ringer :-)

Av Madelen - 28 juni 2011 14:36

Hejhej!


Kladdkakan står i ugnen och är snart klar :-) Flisan håller på och vispa grädde som vi ska ha till. 


Dagen väder är underbart. Det är nästintill för varmt att vara ute här hemma, vilket vi aldrig är :-P Ebba får leka av sig hos andra och nöja sig med en promenad lite då och då :-D 


Nu ska jag återgå till mitt - städa och sånt :-) JIPPI vad roligt!

Av Madelen - 26 juni 2011 15:02

Hejhej!


Har äntligen tvättat klart, dock för över en timme sedan :-) Jag känner mig så duktig. Och igår blev balkongen ren och fin också. Jag och Felicia satt på våra knän och skrubbade med diskborstar och såpa - det blev så fint! :-)


Nu sitter vi vid matbordet och ger Ebba sällskap medan hon äter sin mat. Själv väntar jag på kaffet ;-) Vi sitter även och sjunger barnvisor för Ebba - VACKERT ;-)



 En bild på Ebba när hon äter mat :-)




Tror jag har suttit för mycket på facebook med tanke på min fantasifulla rubrik :-P

Av Madelen - 24 juni 2011 08:27

Hejhej!


Jag vaknade med energi och jätte glad. Ebba ville gå upp tio i 8, och det gjorde vi :-) Jag har nu duschat, klätt på mig, givit barnen frulle, så jag har hunnit med mycket på så kort tid. Snart ska jag bada Ebba och sedan plocka lite.


Igår kväll bakade jag, Felicia, Engla och Olle chokladbollar, det blev en hel del faktiskt. Jag ville hitta på någonting med bara Engla och Olle för Ebba förstår inte riktigt vad hon kan/får göra och då bakade vi chokladbollar när hon hade somnat. Olle ville hem igår också, men det ville inte jag så jag gjorde mitt bästa att han skulle stanna en natt till - jag lyckades.


Om det bara fanns pengar så hade mitt hem varit kanon fint! Shit vad mycket fint det finns :-) Nej nu ska jag ta tag i denna dag!!

Av Madelen - 21 juni 2011 20:22

Hejhej!


Jag sitter i soffan och slappar, måste kanske gå och sova om ett tag med tanke på att jag ska upp kl 05.00 imorgon :-) Det känns så skönt att jobba, och det är roligt. 


Ebba somnade oväntat snabbt idag, hon somnade på ett par minuter. Bortskämd som hon är så sitter jag bredvid hennes säng och sjunger tills hon somnar - första barnet och då kan man få göra det ;-) 


Mamma och de tre minsta barnen kom hit och hälsade på för ett par timmar sedan, riktigt trevligt vat det. Blev förvånad när ohn ringde och frågade om dem fick komma och ännu mer förvånad blev jag när hon ringde en andra gång - men då var det att Olle hade tappat kedjan på sin cykel och hon undrade om Stephen var hemma och utifall han kunde fixa det men jag sa att jag kunde och när dem väl skulle hem så gick jag ner och försökte men kedjan ville fasen inte, som tur var kom Markku och fixade det :-) 


Jag kom inte på någon rubrik så denne passade perfekt ;-)

Av Madelen - 21 juni 2011 15:44

Hejhej!


Jag och Felicia sitter i köket och dricker kaffe. Ebba springer runt och torkar sig runt munnen. Idag slutade jag kl 14 och jag var så duktig idag - fick beröm av en brukare :-) Imorgon ska jag också jobba, så jävla nice! Men jag måste be om att få fylla i papper för jag vet inte om jag nu jobbar gratis.


Idag har Ulla vart här med Stephen, Ebba och Felicia. Dels har hon tvättat och även lagat mat. Så himla snällt av henne. Puss på dig :* 


Nu ska jag fortsätta städa innan det är dags att gå ner i tvättstugan :-)

Av Madelen - 21 juni 2011 05:00

Godmogron!


Jag steg upp för ett tag sedan så nu sitter jag och äter frulle - känns så konstigt att jag äter frulle vid den här tiden och att det är alldeles tyst. Svärmor kommer och hämtar mig vid 6- tiden och jag börjar 7. Jag gick upp direkt när klockan ringde idag, tro det eller ej. 


Jag har ingenting att skrva egentligen. Få se om jag skriver senare. 


Skriver kanske efter jobbet ;-)

Av Madelen - 18 juni 2011 21:18

Hejhej :-)


Idag har vi haft möhippa för Sandra, så jävla roligt. 


Så här blev hon att se ut. Och under kiolen finns det en penis :-)

Vi åkte ner på stan med hennes syster och Sandra hade ögonbindel på sig i över en timme. När vi stod mitt på torget i fagersta så fick hon ta av sig ögonbindeln och samla ihop pengar. Hon hjälpte dels att servera på ett café, gick in på någon thai butik och tiggde pengar och hon gick in på pickaboo och packade varor. Sen åkte jag hem för att ta emot pojkarna som kom hem - när vi kom upp till syrrans gård så står det en bil där och sedan ser jag att det är pojkarna så det var en skit bra planering :-)



Nu sitter jag i vardagsrummet och dricker kaffe och kollar på Quck Pack eller vad f*n det heter - ni vet nog vad jag menar. Pojkarna sover, Wille har sovit sedan halv 7 och sen vaknade han vid halv 9 av att han hade så ont i sina ben så jag gick in och bäddade i syrrnas säng sedan la vi oss där så tröck jag på hans ben och sen bad han mig sjunga (HAHA) och efter en låt sov han som en stock. Jakop somnade strax efter men han ville inte att jag skulle sjunga så han la kudden över huvudet. Skönt att vara själv. Men snart så kommer väl karlarna hem, jag vet inte riktigt när och så. 


 |En gammal bild på Ebba|Jag saknar min Prinsessa. Men hon har det roligt hemma hos farmor och farfar. Hon tycker att det är skönt att slippa mamma och pappa, det tror jag. Ses imorgon Prinsessan



Dröm om morgondagen
Minns gårdagen
Lev idag! 

Ovido - Quiz & Flashcards