Alla inlägg under mars 2011

Av Madelen - 29 mars 2011 22:55

Prinsessan har vart surig i flera dagar, till och från. Hon blir sur så fort hon inte får som hon vill, men både jag och Stephen kämpar för att hon ska förstå att hon inte ska få som hon vill hela tiden. Nu kommer det lite bilder :-)



   


   


 

  

 

Av Madelen - 28 mars 2011 21:48

Idag var min första dag på praktiken och den var bra. Jag gjorde inte så mycket, åkte med på ett bananskal mest. Imorgon får jag träffa min hanledare, dock så vet jag vem det är för jag har själv haft henne som lärare när jag var yngre. Fick vara en liten hjälplärare idag och tro det eller ej men det gick bra fast att det var engelska :-) hihi. Jag blir så glad när jag kan och förstår, dock så var det lätt engelska men det spear ingen roll!


Nu håller jag på att ladda inför min andra dag på praktiken. Har duschat, laddat bryggan och lite smått. 


Nu kollar jag på "en unge i minuten" och jag får så ont då jag ser kvinnorna ligger där och krystar för att besbisen ska komma ut. Jag får panik då bebisen inte skriker då när den inte kommer ut, mn det löser sig alltid. Snart är det "big brother" och det ska bli så roligt. Men sedan efter Big brother så ska jag sova, och det är med basta! Jag ska INTE försova mig imorgon som jag råkade göra idag, jag vaknade av ren panik. Men det löste sig efter ett par minuter :-) hihi. 

Av Madelen - 25 mars 2011 18:53

Jag, Flisan och Ebba sitter i köket med magarna fulla med tacos men det stoppar varken Ebba eller Flisan för just nu sitter dom och gottar i sig ostbågar. Min sambo ligger i soffan och kollar på Simpson. Det blir en tidig kväll ikväll, vi skall upp i tid för att köra Anna till jobbet (Söderbärke) och sedan frulle hemma hos dom i Fagersta. Lite frulle med present, för Krilles del. Han fyller år imorgon och vi ska dit och fira honom, vi måste vara först så vi åker redan dit till 06- tiden ungefär :-)


Idag ska jag INTE missa big brother som jag har gjort flera dagar i rad.   Men nu ska jag vara social med Flisan.


HOJJJJ!

Av Madelen - 25 mars 2011 14:49

Så där ja, nu har jag pratat med min handläggare som jag ska ha under APU:n och det känns bra. Dessa fem veckor kommer bli kanon tror jag. Jag ska även få följa med elever till en hjälplärare och det kan jag tycka är spännande eftersom jag själv har haft sådan hjälp. 


Nu är det helg i alla fall och jag inväntar Flisan. Hon ska vara här i helgen och umgås med oss, det ska bli så roligt :-) Jag har bakat sirapskakor idag, och dem blev väl okej. Det var första gången jag försökte mig på dem och jag tyckte att jag lyckades ganska bra med dom ändå. Jag och min lilla familj har även vart och handlat mat och hygien artiklar idag, det var så roligt. Sen har vi nyss kommit hem från mamma, vi åkte dit och drack lite kaffe och Ebba fick leka med barnen en liten stund. 


Nu ska jag börja fixa lite här hemma, och inom kort kommer Flisan. 

Av Madelen - 23 mars 2011 19:29

Jag vill ha mycket pengar så man kan ladda en ny garderob inför våren och sommaren. Till hela familjen alltså. Jag har hittat så mycket fina sommarkläder till prinsessan :-) Jag blir galen på allt fint. 


Idag har jag vart i skolan och det gick bra. Jag hade inte en lång dag idag, slutade vid 13- tiden :-) Skönt! Och när jag kom hem så busade jag med prinsessan lite och sedan kom Ulla och Alvin hit och sedan började jag tvätta. Nu ska jag försöka plugga lite till idrottsprovet som jag ska ha i morgonbitti. 


Prinsessan ligger och sover, hon var så trött och så grinig. Hon sov ingenting på eftermiddagen (bara i bilen hem från fagersta). Kanske därför hon somnade/var trött så pass tidigt. Jag som hade tänkt att hon skulle ha fått badat men hon var så trött och grinig så hon får bada imorgon istället. 


Idag blir det att kolla på efterlyst och Big Brother, men får inte glömma bort tvättstugan bara!  :-) 

Träffade Linda och hennes sambo idag inne på ica och jag fick kolla ner i vagnen där en liten bebis låg. Han var så söt och så himla liten, kan inte tänka tillbaka på att Ebba faktiskt var mindre än honom. Hihi :-)

Av Madelen - 22 mars 2011 22:40

Jag har inte tid att blogga längre, jag prioriterar familjen och skolan först. Men jag vill göra klart allt så mycket som möjligt och så bra som möjligt i skolan. Alltså skolan går så himla bra för mig nu känner jag, bättre än förr. Jag blir så himla glad när jag är i skolan och gör bra ifrån mig. Nu är det inte så lång tid kvar i skolan, men det är inte så nära att jag har börjat räkna ner men det är inte så lång tid kvar :-) ÅH!


Idag har vi inte gjort så mycket, eller jag har ju vart i skolan och fått en hel del gjort och vad min familj har gjort vet jag inte, tror att dom hade haft främmande av Stephens kusin. Sen vid 15- tiden kom dom och hämtade mig vid skolan.

PRINSESSAN! <3


Min vän Ulla ger mig så himla glada och underbraa kommetarer, jag blir så glad när jag läser dom. Jag känner mig så himla peppad. Jag älskar dig min hjärta! <3

Av Madelen - 20 mars 2011 20:50

 

LOVE YOU ! <3

Av Madelen - 20 mars 2011 20:05

De två finaste i mitt liv är min älskade sambo och våran älskade dotter. Det finns inte ord för hur mycket jag älskar dem. 


Att jag och min sambo skulle bilda familj trodde jag inte än på ett tag, men sedan kom den dagen då jag plussade. Det kom som en chock för mig, lika så för min sambo tror jag, jag kommer inte ihåg så mycket under den första graviditetstiden. Det enda jag kommer ihåg var att jag käkade minst för 4 personer. Det var nog inte många som var possitiva till graviditeten eftersom jag fortfarande gick i skolan och för att min sambo var mellan två jobb. Senare under graviditeten så fick min sambo jobb och jag skötte min skolgång bra. Det var jobbigt i slutet/början av år 2010 men jag kämpade på. Vi blev sedan föräldrar åt en liten Prinsessa som förstod att det var mycket trångt där inne dagen innan beräknad förlossning. Allt gick bra, och vi blev två lyckliga föräldrar. 


Att skaffa barn är inte alltid en dans på rosor, men det vet man inte för en man själv har barn. När Ebba var pytteliten så var allt mysigt, nu är det mest drygt och ibland mysigt. Men att det är drygt ibland var jag redan beredd på men inte HUR drygt det skulle bli. Men nu har vi tur för Ebba är så himla snäll, inte ofta hon är elak och skriker. Det är klart att hon skriker men det är väldigt sällan som det händer. Sen är det även så att barn måste skrika och så ibland annars är det inte som ett barn. Det är såklart olika från barn till barn hur mycket dem skriker, man kan ju inte jämföra med andras barn. Men jag måste säga att Ebba är snäll för de mesta, visst är vill hon vara på allt. Sen saker hon inte får vara på säger vi till henne om, tillslut så lär hon sig. 


Min skolgång nu idag är väl inte på topp. (Men nu är allt klart som fanns kvar som bara låg och väntade på mig). Det handlar inte om att jag inte orkar utan för att Ebba, jag eller min sambo var sjuka. Tiden räcker inte till alla gånger, och sen börjar jag sakna lite av mammaledigheten men det kan jag inte ändra på nu precis. Det är bara för mig att kämpa på. Jag ska nå mitt mål, stå på den där balkongen med betyg som jag är nöjd med! - Men jag måste ge järnet för att det ska fungera, visst så kommer det kanske dyka upp någonting som man inte vill skall dyka upp, och det kan ju vara var som helst!


  Mina finaste i världen !

Ovido - Quiz & Flashcards